Jam

Bismillah..

Friday 11 March 2011

8 Peringatan Untuk Manusia..

1.Aku hairan sikap orang mengetahui adanya maut, tetapi masih ketawa..
2.Aku hairan sikap orang yang tahu segala-galanya berlaku mengikut takdirnya, tapi masih mencintainya.
3.Aku hairan sikap orang yang tahu segala-galanya berlaku mengikut takdirnya, tapi masih berdukacita di atas kehilangan sesuatu..
4.Aku hairan sikap orang mengetahui adanya timbangan amal terhadap dirinya tetapi masih menimbunkan harta kekayaannya..
5. Aku hairan sikap orang mengetahui adanya neraka jahanam tetapi masih berani melakukan maksiat.
6. Aku hairan sikap orang yang mengenal zat Allah tetapi masih mengingati sesuatu selain dariNya.
7. Aku hairan sikap orang yang tahu adany syurga tetapi masih mencari kemewahan hidup di dunia.
8. Aku hairan sikap orang yang menganggap syaitan itu sebagai musuh tapi masih mentaatinya!

1 comment:

  1. terharu sekali..
    btw,,follow sy ye.. www.aincloudnine.blogspot.com :)

    ReplyDelete